23:05

Jag tror jag hade en tyranndietist när jag fick reda på min glutenallergi. Noll tolerans ekar i mitt huvud. När man från början tänker på allergin tänker man att det bara är att ta bort bröd och pasta. Nej det är så mycket mer. Enligt min dietist kan även den minsta lilla grej vad farlig. Därför beställde jag ett lexikon från celiakiföreningen. Ett ämne som heter glukossirap som finns i ALLT godis är spårämne av gluten och därför förbjudet. För en snaskelisa som jag gör de mitt liv ganska svårt och humöret svänger upp och ner när jag inte får äta socker. Någon som har tips på bra saker att göra?
Tyvärr ser jag allt som problem just nu, gå ut och dricka öl NEJ, äta middag ute NEJ, myskväll med godis och film NEJ, fika på stan NEJ. 
Kan någon komma på bra saker som gör att man kommer runt dessa hinder?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback