tjyvlyssnat på pensionsspar

Ja, jag är grymt bra på att smyga ut ena hörluren ur örat och tjyvlyssna på de som sitter bakom. Men jag älskar att lyssna på människor och deras historier, vänner och även såna jag inte känner.
Idag pratade två killar om hur den ena killen och hans tjej sparade för en resa. 
K1-Vi har tänkt att åka på en längre resa snart.
K2 (lyssnar)
K1- Vi lägger undan 100-150 kr i månaden. VAR!
K2- (inte så imponerad)
K1- Ja de blir jue 300 kr i månaden, ja 900 på 3 mån (bra räknat) och 1800 på ett halvår. 
K2- JA!
K1- Jag menar det blir jue liksom typ 4000 kr på ett år!
K2- OJ!

Jag säger OJ. Hur långt tror du lilla vän du och din tjej kommer på 4000? Dock blir de bara 3600 om man kan räkna. De kommer ta er fem år att ens komma till Thailand. Men drömma är fint.

Dock kom en bra sak ur detta. Jag pensionssparar 150 kr i månaden och de killen nyss gjorde, eller inte gjorde, var att räkna ut hur mycket jag pensionssparar på ett år!
TACK! Du sparade mig tid. Och som alla vet är tid pengar.

Kommentarer
Postat av: frida

haha en längre resa snart, de hinner ju för fan ta slut mellan dom innan dom hinner få ihop 1000kr eller alla kanske inte e som jag? ja jag hoppas dom får en fin resa ihop=) nä jag e inte bitter jag tycker gott folk kan fortsätta drömma..

2009-01-22 @ 01:19:37
Postat av: jo

inte så dryg va?

2009-01-22 @ 01:30:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback